Kemiönsaari houkuttelee Salon kanssa turisteja Kiinasta

0
BenjaminDonner
– Kiinankielisten nettisivujen avulla haluamme tavoittaa myös yksittäisiä kiinalaisia, jotta he osaisivat kiinnostua tästä seudusta, Benjamin Donner sanoo.

Kemiönsaari ja Salo alkavat tavoitella matkailuelinkeinon kasvua suuntaamalla markkinointiaan kiinalaisille matkanjärjestäjille. Yhteistyötä viritellään kokoamalla eri kohderyhmille suunnattuja matkailupaketteja ja kouluttamalla yrittäjiä kansainvälisyyteen.

Kemiönsaaren matkailupäällikkö Benjamin Donner toteaa, että alueella on kaikkea, mitä matkailun kehittämiseen ja turistien houkuttelemiseen tarvitaan: saaristoa, merta, kartanoita ja historiaa.
Kemiönsaaren ja Salon matkailuyhteistyö alkoi, kun Salo kutsui kemiönsaarelaiset viime vuoden lopulla mukaansa kiinalaiseen ystävyyskaupunkiinsa Wuhaniin.

– Tapasimme useita isoja matkailutoimijoita ja kerroimme tarjonnastamme, Donner sanoo.
Kemiönsaari on jo kääntänyt jo matkailun nettisivunsakin kiinaksi.

Arviolta 90 prosenttia kiinalaisista tekee pakettimatkoja, joten Salo ja Kemiönsaari kohdistavat markkinointinsa matkanjärjestäjille.

Lue lisää 13.3. lehdestä