Ylämenu
Menu

Ohikulkutie auki ensi torstaina

Salon itäisen ohitustien rakennustyöt valmistuvat aikataulussa. Tie avataan liikenteelle torstaina 29. joulukuuta aamupäivän aikana.

Kantatie 52:n Salon itäinen ohitustie ohjaa kaupungin keskustan läpi kulkevan liikenteen uudelle tieyhteydelle.
Uusi tielinjaus vähentää keskusta-alueelta läpikulku- ja raskaan liikenteen haittoja, parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta sekä tukee alueen elinkeinoelämää.

Hankkeen ovat toteuttaneet Liikennevirasto, Salon kaupunki ja Varsinais-Suomen ely-keskus.

Ohitustien rakentaminen alkoi toukokuussa 2015. Tien rakentaminen maksaa noin 11 miljoonaa euroa.

Salon Perniöntiellä on vielä käytössä poikkeusjärjestelyt

9 vastausta: Ohikulkutie auki ensi torstaina

  • Halvalla on tehty kuten joku kirjoitti, että valopylväät puusta ja johdot ilmassa eikä ledilamppuja tietenkään.

    Jäämme odottamaan mistä kohtaa tie vajoaa ensimmäisen kerran, pahoin pelkään että jostakin muustakin kuin valaistuksesta on jouduttu säästämään.

  • Kiskon tien risteys täysin susi. Tulee olemaan ruuhkainen ja kolarialtis, mutta linjassa kaikkien Salon nykyisten hankkeiden kanssa. Salon imagoa on korjattu uudella kaupungintalolla, urheilukentällä ym ja nyt viimeisenä ideana ostetaan vanhat puhelintehtaat. Milloin koittaa se aika kun näiden kaikkien kuningasajatusten kautta alkaa kaupunkiimme virtaamaan rahaa ja työpaikkoja?

  • Hiljeneekö liikenne nyt kaupungin keskustan kaduilla tyystin, kun isot opastintaulut ohjaavat Perniö – Raaseporin liikenteen tälle uudelle tielle. Siis muutkin kuin rekat. Koomisen näköistä, kun autot Kiskontietä Saloon ajelevat kuin eestaa kunnes tie taas suoristuu!

  • Mikä on tämä puhe rekkaliikenne pois keskustasta, eihän moneen vuoteen ole rekkaliikenne kulkenu keskustan kautta. Tää tiehomma oli susi jo syntyessään. Mutta kuten tunnettua kaupungilla löytyy kaikkeen muuhun rahaa kuin vanhusten huoltoon. Tuollakin rahalla olis saatu vanhusten asioita kuntoon paljon.

  • Itäisen ohikulkutien risteykset olisi pitänyt tehdä kiertoliittymiksi. Toivottavasti ohikulkutien 2-vaiheessa risteykset tehdään kiertoliittymillä. Pari uutta kiertoliittymää Salon keskustan tuntumassa ei haittaisi 110-tielläkään.

  • Ja eikun seuraavaksi suunnittelemaan yhteyttä Tupurista 110-tielle tai moottoritielle. Vaikkapa Kalkkimäenrinteen eteläpäästä 110-tien ja Karjaskyläntien risteykseen.

    • Se on jo suunniteltu, kaava vahvistettu ja rahat ensi vuoden budjetissa, eikä maksa kuin milj.euroa. No se summa voidaan säästää vaikkapa vanhustenhuollosta ja opetuksesta?

      • Kaupungit rakentavat ja parantavat katuja joka vuosi, ja päätöksiä tehdessä pitää miettiä niiden kannattavuutta koko käyttöaikana. Tiepohjissa poistoaika on 50 vuotta. Tupurin tiehankkeessa kustannus on 20 tuhatta euroa / vuosi eli 55 euroa päivässä. Tämä kustannus tulee parantuneiden yhteyksien ansiosta kaupunkilaisille moninkertaisena takaisin jo pelkkinä säästettyinä ajokilometreinä.
        Tietä on suunniteltu yhtä kauan kun koko Tupuria eli 30 vuotta ja sen oikea rakennusaika on juuri nyt, kun uutta ohikulkutietä pitkin pääsee jo nopeasti ja helposti Kisko-Perniö suuntaan ja keskustan eteläosiin. Esimerkiksi Tupurin eteläpäästä lukion risteykseen matka-aika lyhenee uutta tietä pitkin kolmannekseen (alle 5 minuuttia).

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uutiset
STT
Arkisto