Ylämenu
Menu
Uutiskirje

Lounaismaan Osuuspankki sulkee kuusi konttoria

Lounaismaan Osuuspankki sulkee Kiikalan Rekijoen, Kiskon, Kuusjoen, Somerniemen, Suomusjärven ja Tammelan konttorinsa. Konttorien toiminta loppuu marraskuun alussa.

Tämän jälkeen pankilla on neljä konttoria: Salo, Perniö, Somero ja Forssa.

Lounaismaan Osuuspankki on Salon alueen suurin pankki.

Sulkemisen syynä on asiakaskäyttäytymisen muutos, sanoo pankki tiedotteessaan. 95 prosenttia henkilöasiakaskohtaamisista tapahtuu digitaalisissa kanavissa.

– Lakkautettavat konttorit ovat asiointivolyymiltaan ryhmän pienimpiä. Päätös konttorien lakkauttamisesta on tehty koko pankin kannattavuutta ajatellen, sanoo Lounaismaan Osuuspankin toimitusjohtaja Jukka Hulkkonen.

Konttorien lakkauttaminen ei vaikuta pankin henkilökunnan määrään. Henkilökunta jatkaa työskentelyä pankin muissa konttoreissa.

Lue lisää torstain Salon Seudun Sanomista

27 vastausta: Lounaismaan Osuuspankki sulkee kuusi konttoria

  • Kiva asua maalla kun ei oo pankkeja eikä pankkiautomaatteja .
    Vanhuksia tulee kyllä sääli ei auta vaikka asuisit ns keskustassa kun sielläkään ei ole enää palveluja.

    • Niin, Salon keskusta on aivan käsittämätön, aivan kuin aavekaupunki, etenkin tiettyyn aikaan viikonloppuna. Ydinkeskustassa ei yhtäkään pankkiautomaattia. Cittariin liian pitkä matka. Pitäis olla ainakin yksi ja mielellään lähellä linja-autoasemaa.

      • Torilta löytyy automaatti ja Osuuspankin kyljestä… Seuraava onkin vasta Hermannin Salella. Ja käsittämätön myös Plazan talletusautomaatti, Salosta löytyy tasan yksi ja sekin aina rikki!!

        • Tarkoititko Perniön konttoria, mistä kyljestä Salossa? Itse käytän myös kilpailevan organisaation korttia, joka mahdollistaa käytön ilman palvelumaksuja ja platinapiste painolastia.

        • ”Kyljessä” tarkoittanee osuuspankkia Turuntiellä. Plazan toisessa kerroksessa on automaatti, samoin Linjurin ykköskerroksessa. Pitäisikö niitä sitten olla joka korttelissa? Ja automaattien määrä tulee kyllä vähenemään, kun varaosien saatavuus heikkenee. Pitääkö ensin nostaa automaatista rahaa, jotta voi maksaa kaupan kassalla käteisellä?

        • Osuuspankin kyljessä Salossa ei ole ollut enää aikoihin automaattia ja Plazan ja Linjurin automaateille pääsee ainoastaan kauppakeskusten aukioloaikojen puitteissa.
          Että näin.

  • Huutava vääryys! Eivät ihmiset välttämättä ryhdy nettipankkia käyttämään, vaan haluavat henkilökohtaista palvelua, silloin kun sitä tarvitsevat. Kun on jo viety koulut ja kaupat, tämä on kyllä viimeinen niitti.

  • Suomusjärveltä ajettiin kaikki palvelut alas. Samoin aukiolo ajat. Nyr ihmetellään ku kävijät on kadonneet. Huh. Huh.

  • Nyt olisi nykyaikainen teko op:lta perustaa ”palveluauto”,joka kulkisi ikäänkuin ennenvanhaan kauppa-auto periaatteella kylillä.Siellä päätteet ja asiakasneuvoja mukana. Sopisi ehkä åaremmin kyllä s-pankin toteuttamaksi,kun voisi olla ne kauppatavaratkin samalla mukama,palvelut renkaiden päälle vaan!

  • Niin jatkuu rekijokilaisten kyrmyyttäminen: Koulu meni, kaupat -parhaimmillaan 3 kpl, posti, kirjasto, huoltoasema polttoainemyynteineen, jopa hammaslääkäripalvelut. Nyt palvelut haetaan lähikaupungeista, onko hyvä näin?

    • Olisikohan kuitenkin niin, että ne kaikki kolme kauppaa olisivat vielä olemassa, jos olisi asiakkaita, jotka kävisivät niissä. Samaa lienee pätevän huoltoasemaan.

  • Näillä kakilla lakkauttamistoimilla pakko-ohjataan yhteiskuntaa ja keskitetään kaupunkeihin. Maaseutu kuolee ja näivettyy kokonaan.

  • Pankin vaihto on ainut vaihtoehto.

  • Täämän artikkelin kuvakin on nostalgiaa! Eihän siinä enää ole otto automaattia!

  • Kannattaa muuttaa Salosta kauas. Myydä asunto jos kaupaksi saa. Salossa on kohta kaikki kiinni, lopetettu kannattamattomana. Jos kaupunkia ajaa alas niin alas se päätyy. Kannattaako jäädä odottamaan. Jos pankki ei usko asiakkaaseen niin uskooko asiakas pankkiin?

  • Suuntaus näyttää olevan se että palkat voi pian maksaa suoraan käteen. Mitä niitä turhaan kierrättämään olemattomiin konttoreihin.

  • Salossahan ei ole kunnon iltaravintoloitakaan enää. Kaikki ovat sellaisen luolan näköisiäkin, että eihän niihin osaa mennäkkään. Sitten kun uskaltaa johonkin heittäytyä sisälle, niin huomaa aika nopeasti, että on aina jollakin tavalla väärässä paikassa. Olen liian vanha porukkaan tai liian nuori tai vaan liian tyhmä siihen seuraan. Niissähän usein istuu melko viisasta porukkaa. Areena oli tosi hyvä sen aikaa, kun se oli. Elävää musiikkia usein ja tilaa niin, että ei tarvinnut kenenkään syliin ängetä. Kunpa sellaisen vielä joku osaisi perustaa Saloon.

  • Suurin osa palvelu muutoksista johtuu kansalaisten omista aikaisemmista valinnoista. Nuoret koulutetaan ja on koulutettu tietoyhteiskunnan toimintoihin. Kun oma ikäluokkamme pääsi eläkkeelle, oli hyvää aikaa opetella esim. tietokoneen hallittu käyttö. Aina niitä teknillisiä auttajia tuttavapiireistä löytyy, tai sitten kansalaisopiston kursseilta. Tietenkin turvallisia ja toimivia seteliautomaatteja pitää edelleen löytyä. Maaseudun kuihtuminen taitaa olla muutamien haavekuva. Kyllä siellä valokuitua asennetaan kilometrikaupalla vesi-likaviemäri projektien ja runkokaapeliasennusten yhteydessä. Pankkien kiertävä palveluauto voisi olla hyvä idea, mutta rikollisliigat panisivat sen myös merkille.

  • Kyllähän tuo pankkien tietoinen asiakkaiden konttorista ulosajo alkoi jo 25-30 vuotta sitten. Ei siinä ollut kuluttajan valintaa vähääkään. Se yksi neropatti pankinjohtajahan illkkui televisiossakin, että asiakkaat tuovat vaan hiekkaa lattialle. Kyllä nämä muutokset ovat vain ja ainoastaan pankkien itsensä haluamia. Kaikki on ajettu sinne nettiin. Sitä ensin perusteltiin kustannussäästöillä. Sen jälkeen netissä asioimisestakin korotetaan palvelumaksuja vähän väliä. Jännityksellä odotan, että mitä seuraavaksi. Kauanko riittää palkka, että sen saa ulos pankista. Oi luoja, ota minut jo pois täältä.

  • Olen käynyt pankin tiskillä 10 vuotta sitten,joten ei paljon huomaa. Rahaa saa nostaa kaupan kassalta ja pankkikortilla voi maksaa melkein kaikkialla.

  • Jos hiljaisten konttorien kulut perittäisiin niissä kävijöiltä, ei olisi ainuttakaan kävijää. Täysin oikea päätös pankilta.

    • Niinpä, mikä on hiljainen konttori? New Yorkista tai Lontoosta katsottuna Helsingin konttorit ovat suljettavan pieniä Salosta nyt puhumattakaan? Mitä Nordea -pankki mahtaakaan parhaillaan suunnitella? Suurinta mahdollista tuottoa tietenkin.

  • Someron Säästöpankin Salon konttorissa sillankulmassa palvelu pelaa. Käteistä saa joka arkipäivä. Toinen hyvän palvelun pankki on Handelsbanken entisessä Koskisen kulmassa.

  • Onko konttorien lopettamisesta saatava säästö yhtä suuri kuin pankin sijoitus osaamiskeskukseen?

  • Alasajo toimenpiteet ovat välttämättömiä, kun Salon kaupunki tullaan liittämään Turkuun. Liitoksen jälkeen lähimmät palvelut löytyvät Turun alueelta.

  • Kuka keksisi vaihtoehdon pankeille, sukanvarsikin on jo parempi kuin yksipuolisia sopimuksia tekevä pankki eli nostamme niitä ja niitä kuluja, vähennämme palvelupaikkoja jne, ellet tähän suostu voit lopettaa pankkisuhteen. Onhan siinä valinnanvapaus. Samalla kun op sulkee maaseudun netittömiltä mammoilta ja papoilta konttorinsa, se pidentää Helsingissä palveluaikoja iltaan asti. Helsingin koulutettu sivistyneistökö ei osaa käyttää nettipankkia?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *










Uutiset
STT
Arkisto