Ylämenu
Menu
Uutiskirje

Tupurin katulinjauksen rakennustyöt alkavat syksyllä

Tupurin Kalkkimäenrinteen katulinjauksen hakkuut on tehty. Varsinaiset rakennustyöt alkavat syksyllä.

-Katu-urakoinnin kilpailutukset tehdään kesällä. Urakan hinta on 850000 euroa, sanoo Salon kaupungin rakennuttamispäällikkö Markku Heikkilä.

Katulinjaus Salon Tupurista Kalkkimäenrinnettä 110-tielle on kahden vuoden urakka. Ylärinteeseen tulee kiertoliittymä, jonka tarkoitus on estää nopeuksien kohoaminen kadulla.

6 vastausta: Tupurin katulinjauksen rakennustyöt alkavat syksyllä

  • 110-tien ja tämän Tupuriin johtavan tien risteyksen lähellä oleva tavallinen pysäkkipari pitäisi korottaa pikavuoropysäkkien luokkaan. Muutoksen ansiosta kävelymatka pikavuoropysäkiltä Tupuriin lyhenisi huomattavasti. Esimerkiksi Ylärinteelle tulisi kävelymatkasta uuden risteyksen lähellä olevilta pysäkeiltä yli kilometrin verran lyhyempi kuin Pahkavuoren pikavuoropysäkiltä. Jotta kulku olisi turvallinen, tulee Ylärinteen uuden kiertoliittymän ja 110-tien risteyksen välille rakentaa kevyen liikenteen väylä koko matkalle. Lisäksi kevyen liikenteen väyläå pitäisi jatkaa 110-tien/Kalkkimäenrinteen risteysalueelta muutaman kymmenen metrin päässä oleville bussipysäkeille ja suojatienä 110-tien poikki. Nyt jo valmiina olevista pysäkeistä on 110-tien pohjoisreunalla oleva pysäkki lyhyen matkan päässä uudesta risteyksestä länteen, ja eteläreunalla oleva pysäkki lyhyen matkan päässä uudesta risteyksestä itään. Pysäkkejä ei välttämättä tarvitse siirtää tai rakentaa uudelleen – riittää. että niihin lisätään pikavuoropysäkkien merkit. Toivon, että kaupunki tekee tästä päätöksen ja ryhtyy neuvottelemaan pikavuoroyhteyksiä tarjoavien bussiyhtiöiden kanssa uuden pikavuoropysäkin avaamiseksii. Pikavuoropysäkki palvelisi myös paikallisliikennettä. Tupurin lisäksi pikavuoropysäkki olisi hyödyllinen 110-tien eteläpuolisille asuin- ja pienteollisuusalueille, minkä vuoksi bussipysäkeiltä kannattaisi kevyen liikenteen väyliä jatkaa 110-tien eteläreunaa pitkin muutamia kymmeniä metrejä itään Metsäjaanuntielle ja länteen Fribölentielle saakka.

  • Eikös se ole jatkossa niin, ettei ole ns. pikavuoroja tai tavallisia. Bussifirmat pysähtyvät missä tahtovat. Niin kuin se iso O. Ilmoittavat itse missä ottavat, ja saattavat jättää vähän useammassa paikassa.

    Mutta korjatkaa, jos joku tietää paremmin. Ja niitä paremmin tietäviä on varmaan netti piukassa.

  • Jättäkää tuo turhake rakentamatta ja laittakaa se panos siihen tienpätkään, joka jatkuisi Mahtinaisentieltä Inkereentielle. Kyllä se Tupurin sakki jaksaa sitäkin kautta Hesan suuntaan ajella! Oltais sitten jo yhden pätkän verran lähempänä Somerontietä.

  • Miten tuollaisen pätkän rakentamiseen voi mennä 2 vuotta?

  • Täysin turha koko tie. Kyllä Salolla rahaa näemmä on, kun on tällaiseenkin varaa hassata. Asuinalue menee pilalle. Kenen idea tämä on? Nimi esiin !

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *










Uutiset
STT
Arkisto