Ylämenu
Menu
Uutiskirje

Taimela esittää rahaa Salon ohitustien jatkoon

Mahtinaisentien alkuosa valmistui viime vuoden lopussa.

Salolainen kansanedustaja Katja Taimela (sd.) esittää talousarvioaloitteissaan lisää rahaa tiehankkeisiin Salossa.

Taimela haluaisi Mahtinaisentien eli Salon itäisen ohikulkutien jatkamista moottoritielle asti. Ohitustien ensimmäinen vaihe valmistui joulukuussa 2016. Taimelan mukaan tien loppuosan rakentaminen parantaisi merkittävästi yhteyksiä moottoritielle Salon eri osista. Samalla liikenteen sujuvuus ja turvallisuus paranisivat.

Katja Taimela esittää lisäksi levennystä tai kääntymiskaistaa Perniöntielle Sauruntien risteyksen kohdalle. Hänen mukaansa Perniöntie on kapea ja sillä on runsaasti raskasta liikennettä. Liikennemäärät Sauruntiellä ovat kasvaneet Teijon kansallispuiston takia.

 

 

 

27 vastausta: Taimela esittää rahaa Salon ohitustien jatkoon

  • Voisiko Mahtinaisentien ja 110-tien kevyenliikenteenväylät – ainakin Tupurin majalle asti – ujuttaa tähän samaan projektiin? Ja laittaa saman tien sen verran enemmän rahaa, että saataisiin led-valaistukset ja maakaapeloinnit katuvaloille?

    • Led-valoja ei ole sallittu vielä maantiekäyttöön.

      • Ei pidä paikkaansa, maantielle hyväksyttäjä LED-valoja on vaikka kuinka.

        • Näköjään tänne ei saa linkkiä laitettua, eli edellisestä viestistä tippui linkki pois, mutta pistä vaikka Googlen hakuun ohje_2017_hyvaksytyt_tievalaisimet_web.pdf niin löydät taulukon, jossa on maantiekäyttöön hyväksytyt valaisimet. Melkein kaikki ovat ledejä.

  • Hyvä!!! Olisi tuolle Somerontien varrelle piristys. Tietysti vasta sitten kun sinne kaavoitettaisiin muuta.

    Ja helpottaisi meidän tupurilaisten kulkua moottoritielle ja kohti Turkua

  • Ehdottomasti Inkereentieltä liittymä siihen.

  • Onko älyttömyys saamassa vallan? Miksi rakennettaisiin Tupurista liittymät sekä vanhalle ykköstielle että moottoritielle?

    • Ei tupurista koskaan rakenneta liittymää motarille. Ohikulkutie on eri asia.

      Tupurista vanhalle ykköstielle sai tien niin halvalla että se ei tunnu missään (puolisen miljoonaa). Eri asia saada tuo ohikulkutien linjaus kuntoon. Tervetuloa laskemaan liikennettä Somerontien liittymään.

  • Käy mutta miten olis se motari liittymä tonne Salaisiin? Liittymä numeroissakin varattu paikka niin miten olis?

  • Hyvä ehdotus ainakin silloin jos polttolaitos rakennetaan vaikkei Fortum miljardeineen ei katsonut projektia järkeväksi.

  • Erinomaisen hyvä ehdotus, kannatan.

  • Pelkkää oman profiilin nostoa tämä ehdotus Taimelalta. Kaikki tietävät, ettei opposition ehdotukset enää mene läpi.

    • No miksi sitten salolaiset porvaripoliitikot eivät tee mitään asian eteen? Taimelan ehdotusta ei tietenkään voi tukea, kun se tuli väärästä puolueesta. Onhan tuo ”ohitustie” selkeästi nyt vain puolikas.

  • Kas kummaa.

    Kukaan ei ole huutamassa, ettei saa rakentaa, kun maksaa niin paljon.

    Tiedättekö te, paljonko tämä Taimelan ehdotus tulisi maksamaan veronmaksajille?

    Tämä on sosialidemokratiaa, kaikki on ilmaista, koska valtio ja kunta maksavat. Ei se ole keneltäkään pois.

    Katsokaa velkaa per kapita Salossa tällä hetkellä. Noin 1 800 euroa per lärppä. Pankaa summa muistiin ja katsokaa uudestaan neljän vuoden päästä.

    Taimela tietää jo esittäessään, ettei tämä ehdotus tule menemään läpi kuihtuvassa kaupungissa. Ja vaalitkin ovat aika kaukana.

  • Olen tätä ehdottanut jo Mahtinaisentien tekemisen yhteydessa eli kaikki kannatus Taimelalle tien aikaansaamiseksi, joka olis pitany tehda jo 20 vuotta sitten. Palvelee myos tupurilaisia hyvin kunhan valmiiksi saadaan ja samoin Perttelin suunnasta tulevia. Kannatusta nyt vain kaupungin ja ELY:n taholta.

  • Ei isoja ja raskaita rekkoja keskeltä omakotialuetta menevälle tielle! Salo on saven päällä ja tuoltakin kohtaa savea löytyy varmaankin 50 – 100m, kuten vain hieman kauempaa, kun maalämpökaivoja porattiin, 69m savea joka kaivon alussa. Aikamoinen tientekijä pitää olla, että ei 70-luvun omakotitalot ala halkeilemaan?
    Löytyykö Salossa rahaa paalutukseen, isolla paalulla?
    Ehdoton ei mokomalle turhalle tienpätkälle asutuksen keskellä. Tupurin takametsiin mokoma kuuluu.

  • Samanlaista se maapohja on Salon alueen muidenkin teiden alla, olettaisin. Itse ihan nautin autojen hurinasta lähellä olevalla maantiella, joka hieman hiljeni Mahtinaisentien valmistuttua. Rekka kulkee ja tavaraa liikkuu, ja töissä on rekkamies!

  • Ehdottomasti se Mahtinaisentien jatko Somerontielle asti ja lopetetaan se Tupurista 110-tielle tulevan tienpätkän tekeminen heti! Käytetään nekin rahat vaikka sen torson risteyksen korjaamiseen, mikä tehtiin Mahtinaisentien ja 110-tien risteykseen.

  • Saarelan kanssa samaa mieltä. Mahtinaisentie on jo nyt painunut ja muistuttaa valtameren maininkia. Pitkää aaltoa koko tienpätkä, seassa muutama tiukempi patti, eikä ole vielä vuottakaan vanha.

    Oletteko muuten huomanneet, miten Salon keskusta painuu? Näkyy erittäin hyvin, kun viitsii kävellä Salonkadun kulmasta Turuntien ja Taitajankadun liikenneympyrään ja takaisin.

    Tupurin taakse koko tie, sieltä löytyy huomattavasti kantavampaa maata. Vielä voi mainita, että tielinjauksen lähellä on myös 50- ja 60-luvulla tehtyjä taloja. Mitenköhän ne kestävät?

  • …ja Kiskontien ja Mahtinaisen liittymä eritasoliittymäksi samalla piirrolla.

  • Eipä muualla Suomessa uusien teiden risteyksistä tehdä yhta surkeita kuin Salossa. On eritasoja ja ramppeja seka kiertoliittymiä, jotka kaikki ovat nykyaikaa ja tekee liikenteestä sujuvaa.

    • Olen samaa mieltä Kiskontien ja Mahtinaisentien liittymästä, käsittämätön räpellys. Ajan kysymys koska risteyksessä kolahtaa kunnolla ja silloin jälki on rumaa…

  • Eipä muualla Suomessa uusien teiden risteyksistä tehdä yhta surkeita kuin Salossa. On eritasoja ja ramppeja seka kiertoliittymiä, jotka kaikki ovat nykyaikaa ja tekee liikenteesta sujuvaa.

  • Pitäisikö rahaa esittää pilantuneisiin kouluihin?

  • Saarela pelottelee rekoilla ja talojen hajoamisella (oudosti siellä heikompia taloja kuin muualla?), unohdit mainita vielä Lapset, ”ajatelkaa edes lapsia!”

    No joo vakavammin sanoen tie tarvitaan vaikka Saarelan kaltaiset pelkääkin, että hui kun tie tulee heidän takapihalleen! Se tielinjaus nyt vaan on siinä Palometsän kaavassa ollut kymmeniä vuosia, joten ei pitäisi kellekään asukkaalle siellä alueella olla yllätys, että tie mahdollisesti/todennäköisesti joskus tullaan rakentamaan.

    • Niinpä, on ollut jo kymmeniä vuosia, olisiko mahdollista, että tielinjaus on auttamattomasti vanhentunut, eipä ollut silloin Mahlakankareen asuntoaluettakaan, heikoista taloista en tiedä, mutta kyllähän Salo hiljalleen painuu ja raskasliikenne edesauttaa painumista. (huom. keskusta)

Vastaa käyttäjälle Tupurin taakse Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *










Uutiset
STT
Arkisto