Ylämenu
Menu
Uutiskirje

Uuden tien rakentaminen alkoi Salon Tupurissa

Salon Tupurin suoraan 110-tielle yhdistävän tien rakentaminen alkoi.

Vajaan kilometrin mittaisen tien rakentaminen on parhaillaan käynnissä 110-tien varrella. Urakka on tarkoitus saada valmiiksi toukokuuhun mennessä.

Urakoitsija rakentaa myös tien ylittävän puukantisen sillan, uuden pysäköintialueen sekä kiertoliittymän tien Tupurin puoleiseen päähän.

Uusi tie kulkee Tupurin ulkoilualueen halki, mutta ulkoilureiteillä pääsee liikkumaan rakennustöidenkin aikana.

Lue lisää torstain Salkkarista!

Tupurin Kalkkimäenrinteen jatkoksi tulevan tien rakennus alkoi 110-tien vieressä Mikko Vasama (vas.) ja Timo Vuori työskentelivät rakennustyömaalla keskiviikkona. Kuva: SSS/Minna Määttänen

15 vastausta: Uuden tien rakentaminen alkoi Salon Tupurissa

  • 15 vuotta liian myöhään

  • Nyt jo olisi käyttöä entisestä nousukaistasta, joka 10 kuukautta sitten kuorittiin ja eristettiin aidalla.

  • Ja aivan väärään paikkaan rakennetaan. Tätähän tietä perusteltiin mm. sillä, että Tupurista päästään nopeammin töihin Helsinkiin. Tämä luki jossain kaupungin esittämissä toimintasuunnitelmissa. Näin jäivät ne eri asemaan, jotka käyvät Tupurista Turussa töissä. He joutuvat edelleen kiertämään vanhaa reittiä. Olisi pitänyt Inkereentieltä rakentaa yhteys moottoritielle.
    Että taas on tunaroitu ja kunnolla. Mutta ei se haittaa mitään…ei väliä minne heitetään yksi miljoona taas verorahoja.

  • Kiitos niille Muurlan puuhamiehille jotka saivat parkkipaikan aikaiseksi 110- ja Muurlan tien risteykseen. Siellä on nykyparkki toistuvasti täynnä! Tämä toteutettiin ilman ELY:n viisaita, jotka ovat keksineet poistaa suunnitelmista liikenneympyrät ja 110 nouskaistan tarpeen. Kevytliikenne ehkä saastuttaa liikaa, koska se on tyystin unohdettu Mahtinaisentien ja 110 risteyksestä. Vielä nyt pärjää jotenkuten, mutta pelolla odottelen jätteiden rekkaliikennettä!

  • Kriitikolle:

    Se, ettei Inkereentieltä pääse moottoritielle, ei johdu Salon kaupungista vaan Ely-keskuksen määräyksistä. Heidän mukaansa moottoriteillä ei saa olla liittymiä liian tiheästi.

    Tämä on moneen kertaan kerrottu, toivottavasti alkaa vähitellen mennä perille.

    • Inkereentieltä ei tarvita liittymää moottoritielle. Tärkeintä olisi yhteys Somerontielle, ja mieluusti sen ohikulkutien 2. osan kautta.

      Tämänkin miljoonan olisi voinut käyttää siihen.

      Joku poliitikko arvioi, että Tupurista pitää olla kaksi yhteyttä pois, jos vaikka nykyinen tie sortuu ja jäävät jumiin. No, kyllä niitä kyliä on yhden yhteyden takana vaikka millä mitalla.

      • Juu, Tupuristahan on kaksi tietä pois jo nyt, Kalkkimäenrinne ja Ylärinne.

        Motariliittymä olisi ollut ideaali, onhan se ihan naurettavaa, että esimerkiksi muutaman hassun asukkaan Hajalalla on motariliittymä, mutta tuhansien asukkaiden Tupurilla, Inkereellä ja Hähkänällä ei ole. Ei kai sillä ole väliä, onko vika Elyn vai Salon, virhe pitäisi vain korjata.

        Mutta helpointa nyt varmaan olisi saada Ylärinteen alapäästä suora tie pellon ja joen yli Piihovin risteykseen. Sen Tupurin metsän läpi menevät tien rakentamisen voisi vielä keskeyttää, kun vasta on vähän metsää kaadettu.

        Ja se kevyen liikenteen väylä sinne Mahtinaisentien ja 110 risteykseen, edes Tupurin majalle asti, kiitos. Mieluiten tietty Muurlaan asti, mutta on pakko olla realistinen, rahaahan ei sellaiseen enää löydy mistään (vaikka sitä näyttää riittävän turhiin ja haitallisiin asioihin, kuten tähän jätteenpolttolaitokseen).

        • Sen verran histoiasta. Hajalan liittymä oli Halikon kunnan alueella, ja siihen antoi Halikon päättäjät luvat. Kruusilan liittymä oli Kiikalassa ja kiikalalaisten päättäjät ei hylänneet päätöstä. Salolaiset päättäjät sentään kaukonäköisesti estivät Salaisten liittymän, ja Inkereentien liittymän puolesta ei puhuttu. Olihan Tupuriin tie Helsingintieltä mutta poliisitkin kyttäsivät ja sakottivat oikaisijoita. Esteeksi rakennettiin paikallinen salpalinja.

    • Lisäksi paikka olisi surkea, kun Helsinkiin päin lähdettäisiin kuopasta jyrkkään ylämäkeen. Siksi ehdottomasti jonkinlainen rinnakkaistie tms. ratkaisu Tupurista Piihovin liittymään olisi tarpeen.

  • Ely-keskuksen toimiahan ei saisi arvostella, mutta kyllä siellä niin ihmeellisiä päätöksiä tehdään, että onkohan niillä aina järjenkäytön kanssa mitään tekemistä. Jos tarjotaan järkeviä ratkaisuja, niin voisihan niihin edes tutustua.

  • Jerppu kirjoittaa niin asiaa: Mahtinaisentien jatko suoraan Piihovin risteykseen, joka ohjaisi Inkereentien ruuhkatkin sinne kiertoliittymalla. 110-tielle nousukaista ja kevytvayla ja pikavuoropysakit.

  • Täysin turha tuo Tupurin tie – vuoden turhake suorastaan!
    Olis käytetty nekin rahat Mahtinaisentien ja Someron tien valise pätkän suunnitelmien loppuun saattamiseksi. Nyt tehdään turhake ja oikeasti tärkeä pätkä jää tekemättä.
    Kyllä on tolloja päättäjiä tässä kaupungissa!

  • Erittäin tarpeellinen tie, hieno päätös rakentaa sellainen!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *










Uutiset
STT
Arkisto