Koulupäivän päälle tarvitaan hyvä välipala

0

Riisipiirakoita, appelsiini, marjasmoothie, mustikkakeittoa, raakasuklaata, energiapatukka, proteiinijuoma ja vesipullo.
Vilppaan yleisurheilujaoston nuorisopäällikkö Minna Lammisen välipalavalikoima on runsas, mutta työpäiväkin venyy pitkälle iltaan.
Lamminen vastaa seuran 15-vuotiaiden ja sitä nuorempien kilpailutoiminnasta. Hän ohjaa eri-ikäisten ryhmiä ja kaikkia yli 13-vuotiaita kestävyysjuoksijoita. Viikoittain hänen treeneissään käy noin 70 lasta ja nuorta.
Työssä päällimmäisenä eivät ole ravintoasiat, mutta häntä kiinnostaa se, miten lapset ja nuoret syövät. Varsinkin kunnollinen välipala koulupäivän päälle on tärkeä.
Lamminen kiersi viime vuonna Salon kouluja Elovena-voimapäivän merkeissä.
– Välipalakeskustelut koululaisten kanssa olivat välillä pysäyttäviä. Kotijääkaapissa ei välttämättä ole mitään koululaisen tullessa kotiin. Vanhempien pitäisi tiedostaa, että lapset ovat sen varassa, mitä kotiin on ostettu.