Bungee Training – pakaroihin muotoa ja reisiin voimaa!

0

Näin kesän lähestyessä alan kiinnittämään enemmän huomiota vyötärölleni kerääntynyttä ”makkaraa” kohtaan. Pitäisi lisätä liikuntaa joo, mutta vaihtoehdot kuntosali – jumppa – ulkolenkki eivät kauheasti motivoi. Päätän aloittaa kuntoilun huomenna.

Kaverin kannustamana ilmoittaudun kuitenkin liikuntakeskus Salon Gym & Fitness Centerin Bungee Training -demotunnille. Tunti on keskuksen touko- ja kesäkuun uutuus tuote ja on kuulemma jotain erilaista, tehokasta ja hauskaa, huomaan epäileväni.

Vastuskuminauhan kanssa tehtävä Bungee Training -intervallitreeni kehittää kimmoisuutta, räjähtävyyttä ja voimaa.

Tunnin alussa kaverini vyötäisille asetetaan vastuskuminauha ja itse saan käteeni nauhan toisessa päässä olevat kahvat. Jännittävää!

Aluksi otamme nopeita lämmittelyspurtteja ja huomaan miten vaikeata minun on hallita kehoani. Onneksi kuminauhaan tottuu nopeasti ja pääsen treenaamisen makuun. Tämähän on hauskaa!

Lämmittelyn ja spurttien lisäksi teemme erilaisia intervalliharjoituksia aikaa vastaan esimerkiksi hyppyjä, loikkia, kyykkyjä, vatsoja, soutuja sekä punnerruksia. 40 sekuntia burbee-liikettä vastuksen kanssa on killeri!

Bungee Trainingin teho ja tulokset puhuvat puolestaan!

30 minuutin tehokas ja erittäin motivoiva treeni on hetkessä ohi. Tunnen Bungee -nauhan vaikutuksen heti ja vielä muutaman päivän jälkeen treenistä etureidet sekä pakarat ovat edelleen hellinä. Pohkeeni tuntuvat olevan vieläkin tulessa kaiken räjähtävyyttä ja kimmoisuutta kehittävien harjoitusten jälkeen. Kokonaisuutena tunti on huikea ja treenin aikana ja sen jälkeen fiilis on mahtava!

Ensimmäiseksi treenin jälkeen tartuin puhelimeen.

En kuitenkaan mennyt tarkistamaan sähköpostia, päivittämään Facebookia tai ottamaan selfietä. Ei, vaan halusin heti varmistaa paikan seuraavalle Bungee Training -tunnille, joka pidetään liikuntakeskuksen järjestämässä BESTRONG! liikuntapäivässä 21.4. Tule sinäkin mukaan!

Kevätterkuin
Johanna K

Miksi kannattaa kokeilla ja lisätä Bungee Training treeniviikkoon?

  • Pudotat painoa / poltat kaloreita
  • Muokkaat ja vahvistat kehoasi. Treeni harjoittaa voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, motoriikkaa, nopeutta, kimmoisuutta ja kehon hallintaa
  • Voit kokeilla rajojasi, mihin rahkeesi riittävät?
  • Bonuksena saat energiaa, itseluottamuksesi ja kuntosi kohenee
  • Yksinkertainen ja toiminnallinen treeni, joka sopii myös lajinomaiseen harjoitteluun (esim. jääkiekko, luistelu)

Lisätietoa BESTRONG! liikuntapäivästä lauantaina 21.4. Salon Gym & Fitness Centerin nettisivuilta www.gymfitness.fi.

Tämä artikkeli on Salon Gym & Fitness Centerin asiakkaan tuottamaa sisältöä. Lisätietoa tuotteesta R.O.P.E.S Finlandin sivuilta http://ropesnordic.com/finland/