Takapuolen hiertymästä syntyi bisnesidea – salolaisyrittäjä tähtää maailmanvalloitukseen mukavilla kalsareilla

0
Tommi Lähde

Värikästä kangasta on tungettu läpinäkyviin juomatölkkeihin, joiden kyljessä lukee ”the other danish guy”.

Salon Mathildedalissa tölkitetyt kalsarit ovat alusvaatemarkkinoiden seuraava hittituote, mikäli asiat etenevät Tommi Lähteen suunnitelmien mukaan.

– Ensi vuoden tavoite on 50 000– 60 000 myytyä tuotetta, linjaa Lähde.

Aika paljon kalsareita siis. Eikö pelota, että tavoite osoittautuu liian kovaksi?

– Kyllä pelottaa. Pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta tätä tehdään nyt täysillä. Vaikka firma menisi huomenna konkurssiin, en katuisi.

Markkinoinnin ja mainonnan maailmassa uransa tehnyt Lähde päätyi kalsaribisnekseen monen sattuman kautta. Yhtiökumppanina on helsinkiläinen Matti Pesonen, jonka takapuoli toimi kimmokkeena mukavien alushousujen tarinalle.

Lähde ja Pesonen olivat yhteisellä työmatkalla New Yorkissa keväällä 2014. Kaksikko kiersi tapaamisissa ”villavankilat” eli puvut päällään. Lämmin sää sai hien virtaamaan – ja Pesosen kalsarit hiertämään.

Tilanne äityi Lähteen mukaan siihen pisteeseen, että ”Masan perse alkoi hallita koko matkaa”. Hiertymän täyteinen viikko poiki ajatuksen kalsareista, joissa olisi urheilualusasujen tekniset ominaisuudet ja muotikalsareiden ulkonäkö.

Lue lisää keskiviikon 23.11.2016 Salon Seudun Sanomista! Jutusta selviää myös se, miksi suomalaismiesten kalsaribrändi on saanut nimekseen ”the other danish guy”.