Salo nousi top teniin imagotutkimuksessa

4

Salo on noussut Taloustutkimuksen vuosittain tekemässä imagotutkimuksessa kymmenen kärkikunnan joukkoon. Yleisarvosanaa kysyttäessä Salo sijoittui yhdeksänneksi.

Tutkimuksessa on mukana Suomen 36 suurinta kaupunkia ja kuntaa. Tutkimuksessa selvitetään kunnan alueella toimivien yritysten toimitusjohtajilta ja talousjohtajilta mielipidettä oman kunnan asioista.

Listan ykkössijaa vuosia pitänyt Kaarina putosi tänä vuonna toiseksi. Parhaat kokonaisarviot imagostaan sai Seinäjoki. Uusina kymmenen parhaan joukkoon nousivat Salon lisäksi ja sitä paremmalla sijoituksella myös Jyväskylä, Hyvinkää ja Tampere. Kymmeniköstä putosivat Oulu, Helsinki, Nurmijärvi ja Vaasa.

Taloustutkimus julkaisee tutkimuksesta vain yleisarvosanojen kymmenen parasta. Tutkimuksessa selvitetään lisäksi yritysjohtajien mielipiteitä yhdestätoista erilaisesta imagotekijästä. Ssiinä kysytään myös, voiko kuntaa suositella toimipaikaksi toiselle yritykselle.

Keijo K.

Alueella toimivien yritysten toimitusjohtajilta ja talousjohtajilta on kysytty noita imagoasioita, eli onko kyseessä samoja henkilöitä jotka toimivat myös kaupungin luottamuselimissä? Herää kysymys koko kyselyn paikkansapitävyydestä.

Toinen visio

Tai sitten imago rakentuu ilmastosyistä. Päästöt on varmasti laskeneet teollisuuden, siihen liittyvien työpaikkojen, liikenteen ja asukasluvun vähentyessä.

Jerppu

Luulisi imagon olevan sitä, miten muut meidät näkevät, ei sitä miten itse näemme itsemme? Eli olisiko sittenkin pitänyt kysellä muiden paikkakuntien ihmisiltä, miltä heidän mielestään Salo vaikuttaa?

Marco

Kummallinen kysely, mutta näitähän maailmaan mahtuu.