Nordic ID yhteistyöhön Gina Tricot´n kanssa

0
Nordic ID:n toimitusjohtaja Juha Reima.

Salolainen reaaliaikaiseen tuotehallintaan ja -seurantaan erikoistunut teknologiayhtiö Nordic ID Oyj aloittaa yhteistyön ruotsalaisen vaateketju Gina Tricot´n kanssa.

Nordic ID toimittaa Gina Tricot´lle pilviperusteisen digitaalisen inventaariohallinnan palvelun. Palvelu otetaan käyttöön ketjun kaikissa yli 180 liikkeessä.

Nordic ID:n toimittama pilvipohjainen palvelu auttaa Gina Tricot’a seuraamaan tarkasti kaikkia tuotteita, sekä luomaan reaaliaikaista näkyvyyttä eri liikkeiden varastotilanteesta. Tämä mahdollistaa erinomaisen inventaariotarkkuuden ja nopean reagoinnin mahdollisiin poikkeamiin, Nordic ID:n tiedotteessa kerrotaan.

RFID-pohjaisen inventoinnin käyttöönoton jälkeen liikkeet inventoivat keskimäärin 1–2 kertaa viikossa, jolloin varastosaldon taso on jatkuvasti tiedossa sekä ajan tasalla. RFID-käyttöönotolla Gina Tricot’n tavoite on nostaa inventaariotarkkuutta 99,5 %:iin.

– Olemme todella innostuneita yhteistyöstä Gina Tricot’n kanssa. Olen vakuuttunut, että ratkaisullamme Gina Tricot saavuttaa tavoitteitaan mahdollistaen paremman inventaariohallinnan ja toiminnan optimoinnin, sanoo Nordic ID:n toimitusjohtaja Juha Reima tiedotteessa.

– Haluamme kehittää helposti käyttöönotettavia ja skaalautuvia ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme myymään enemmän sekä toimimaan tehokkaammin, tuottavammin ja kestävämmin. Näin mahdollistamme ylituotannon ja turhien kuljetuksien sekä liikavarastoinnin karsimisen, Reima jatkaa.

– Valitsimme Nordic ID:n, koska he pystyvät tarjoamaan meille hyvän kokonaisratkaisun sekä toimimaan meidän pitkäaikaisena ja joustavana toimittajanamme, Gina Tricot’n vt. toimitusjohtaja Joachim Modigh kommentoi.

Gina Tricot’lla on yli 180 liikettä Pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessa liikkeitä on 22. Varastonhallintapalvelun käyttö alkaa tammikuussa 2020 ja palvelu otetaan käyttöön kaikissa ketjun liikkeissä kevään aikana.