Yrityssalo kalastelee kohdennetulla markkinoinnilla uusia yrityksiä Saloon

4

Salon päivitetty yritysmarkkinointistrategia näyttää PowerPoint-esityksessä selkeältä: viesti pitää saada perille ulkopaikkakuntalaisten, laajentumis- tai muuttohaluisten yritysten omistajille, johtoryhmän jäsenille ja hallituksille. Tavoitteeseen päästäkseen digimarkkinointiloikkaa suunnitellut Yrityssalo aikoo käyttää selvästi aiempaa enemmän euroja nimenomaan sosiaalisen median kohdennettuun mainontaan sekä maksulliseen Google-mainontaan.

Mainosalustoina toimivat sosiaalisessa mediassa ne kanavat, joissa yritysjohtajat ovat, eli LinkedIn ja Facebook.

– Lisäksi kohdennamme mainontaa myös printtimediaan, kuten Kauppalehden ja Helsingin Sanomien vaikuttajaliitteisiin. Nyt tehdään mainontaa nimenomaan Salon ulkopuolelle, jotta saisimme tänne uusia yrityksiä luomaan uutta kasvu-uraa toiminnalleen, jatkaa Yrityssalon kehittämispäällikkö Maija Pirvola.

 

Yrityssalon toimitusjohtaja Jyrki Moilanen, yritysneuvoja Jouko Urmas ja kehittämispäällikkö Maija Pirvola esittelivät tiistaina Rethink Salo -digikampanjan, jonka tavoitteena on muun muassa tuoda Saloon uusia kasvuyrityksiä.

Yrityssalossa markkinoinnista puhutaan elinvoimamainontana. Tehtävä on siirtynyt Yrityssalolle Salon kaupungilta, joka pääosin rahoittaa toimintaa. Osoituksena markkinoinnin tärkeydestä Yrityssalo avasi tänään verkkoon uuden Invest In Salo -sivuston, jossa on kiteytettynä kaikki se, mitä Salosta halutaan kertoa uutta tuotanto- tai toimitilaa etsiville yrityksille.

Sivuston avaamisen yhteydessä julkaistiin myös runsaat puolitoista minuuttia pitkä mainosvideo (yllä), joka kiteyttää Invest In Salon sanoman.

– Videosta haluttiin hengästyttävän vaikuttava ja samalla informatiivinen. Se on tuotettu yhteistyössä Salon Kauppakamariosaston kanssa, Pirvola kertoo.

Musiikin Find your new home field -videoon on tehnyt paikallinen DJ-kuuluisuus Darude, eli Ville Virtanen.

Ensimmäinen osa saa jatkoa viidellä lyhyemmällä markkinointivideolla, jotka julkaistaan 2–3 viikon välein loppuvuoden aikana.

– Jatko riippuu rahoituksesta, jonka saamme Salon kaupungilta. Usko on vahva, että tuki on samaa luokkaa kuin aiemmin myös ensi vuonna, muotoilee Yritysssalon toimitusjohtaja Jyrki Moilanen.

Minkälaisia yrityksiä Saloon sitten kalastellaan?

– Jos miettii vaikkapa Valmet Automotivea, niin siinä olisi yksi esimerkki todellisesta isosta kalasta. Se on ehkä enemmän malliesimerkki ulkomaalaisesta tuotantoyrityksestä, joka voisi toimia Salossa. Siksi markkinointia suunnitellaan tehtävän jatkossa myös kansainvälisesti yhdessä Business Finlandin lanseeraamaan Invest In Finlandin kautta, tiivistää Yrityssalon yritysneuvoja Jouko Urmas.

Samalla Urmas muistuttaa, että Invest In Salo -sivusto palvelee Salosta uutta toimialuetta tai -tilaa etsivien yritysten lisäksi myös jo Salossa olevia yrityksiä.

– Sijoittumispalveluiden myötä tarjolla on maksuton kokonaisuus, josta käy ilmi niin toimialan markkinatieto ja liiketoimintamahdollisuudet kuin käytettävissä oleva työvoima Salon alueella. Lisäksi tarjolla on muun muassa vapaat toimitilat ja yritystontit. Nämä tiedot hyödyttävät yhtä lailla jo Salossa olevia yrityksiä, Urmas selventää.

4
Jätä kommentti

1 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Marco

Videolla Turku ja Helsinki näyttävät kuuluvan Saloon – vieläkö joku epäilee Tunnin junan merkitystä!

Allan

Ei sillä ole kovinkaan paljon merkitystä verrattuna moottoritiehen. Perustele paremmin kannatustasi. Tunnin junan odotukset ovat hidastaneet Salon tehokasta kehitystä 10 vuotta. Suomusjärven ja Hajalan kehitykseen olisi pitänyt panostaa voimakkaasti heti, kun kuntaliitos valmistui. Niihin olisi pitänyt kaavoittaa kunnallistekniikalla ja valokuiduilla varustettuja väljiä euron tai parin” tontteja runsaasti, jotta niitä olisi nyt tarjolla. Tunnin junaa kehutaan ympäristötekona, mutta suurin ympäristöteko on olla rakentamatta Tunnin junaa. Yhteiskunnan pitäisi tukea tehokkaammin etätyömahdollisuuksia, esimerkiksi isommilla oman työhuoneen käytön verovähennyksillä ja muilla tavoin. Se, etteivät ihmiset matkusta ja pendelöi edestakaisin Suomessa ja maailmalla, on kaikkein suurin ympäristöteko. Siihen tulee panostaa. 60 prosenttia Suomen kaikista yksityisen… Lue lisää »

Junnin tuna

Tunnin junan vastustajat eivät enää itsekään ymmärrä toistensa pikkunäppäriä heittoja.

Pertti

Ehdottomasti, merkitystä on ainoastaan ja vaan ainoastaan niille, jotka pääsevät rakentamaan.

Ne, jotka joutuvat maksamaan, eivät saa koskaan rahojaan takaisin.