Lätäkköristeys on kohta historiaa – Mahtinaisentien painaumiin uusi asvaltti

3
Kiskontien ja Mahtinaisentien liittymien painaumat poistettiin ja vettä kerääviä kohtia päällystettiin uudelleen keskiviikkona.

Mahtinaisentien ja Kiskontien liittymien molempiin puoliin sateella ilmestyvät lammikot ovat piakkoin historiaa. Alueen tienpidosta vastaava ely-keskus on tällä viikolla tasoittamassa risteyksen vesiongelman aiheuttaneet painaumat.

Vanha pinnoite tasoitettiin jyrsimällä ja päälle on nyt laitettu uutta asvalttia.

– Hyvä, että risteyksen korjaamisen löytyi rahoitusta ja ongelma saadaan poistettua ennen talvipakkasia ja vesilammikoiden mahdollista jäätymistä risteysalueella, toteaa ely-keskuksen tienpidon aluevastaava Petri Suomi.

Suomen mukaan urakka maksaa joitain kymmeniä tuhansia euroja.

Päällystystyöt saadaan valmiiksi tällä viikolla, mutta tiemerkintöjen maalausten teko riippuu paljon säästä. Mahdollista on, että ne saadaan tehtyä vasta keväällä.

Mahtinaisentie valmistui liikenteelle neljä vuotta sitten. Savimaalle rakennettua kantatietä on jouduttu korjaamaan painaumien takia jo kahdesti.

 

Lue myös:

Tuleeko Mahtinaisentien jättilätäköstä pakkasaamujen vaaranpaikka? – ”Ongelma on vakava”

 

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Tunarointia elyltä
8 kuukautta sitten

Huonosti tehtynä tie kestää korkeintaan parisen vuotta jonka jälkeen siinä alkaa painaumat näkymään.Taitaa olla hulevesiasiatkin unohtuneet tai sitten tie on rakennettu niin nopealla aikataululla ja halvimmalla tavalla kun jo nyt alkaa olla ongelmia.
Savimaakin saadaan kestämään tai sitten se kaivautetaan pois mutta ilmeisesti näin ei ole tehty.
Tie olisi voitu rakennuttaa myös siltamaisesti jolloin tuollaisia ongelmia tuskin olisi.

Autoilija
8 kuukautta sitten

Olen muistavani lukeneeni jostain, että tulevalle rautatielle tehdään silta yli maiseman. Eiköhän paikalla ole niin paljon savea, että tosiaan ainoa ratkaisu olisi kalliin sillan rakentaminen maapinnan tasolle, halvemmaksi tulee korjata ajoittain.

Nyt kun ei ole edes alkuperäisen suunnitelman mukaisia liikenneympyröitä, niin rekkojen ohitusnopeudet tuskin ovat rajoitusten mukaisia. Ei ne mustat jäljet synny alemmilla nopeuksilla. Nykyinen tie painumineenkin nopeuttaa liikennettä ja vähentää muun katuverkon käyttöä.

Olli
8 kuukautta sitten

Savea yli 80 metriä. Kyllä sinne saa ajaa sepeliä ja päällystää asfaltilla, vaan eipä lakkaa painumasta.

Mustat jäljet johtuvat ylös nostetuista telipyöristä, kun painumat aiheuttavat ajoneuvoon melko ison keinuvan liikkeen ja telipyörät koskevat tienpintaan.