Someron Säästöpankki aloittaa laajat rekrytoinnit

10
Someron Säästöpankin toimitusjohtaja Petri Siviranta. Kuva: SSS-arkisto/Minna Määttänen

Someron Säästöpankki aloittaa historiansa suurimmat rekrytoinnit. Haettavana on 12 uutta työpaikkaa. Uusilla rekrytoinneilla varmistetaan pankkipalveluiden saatavuus ja laadukas asiakaspalvelu.

Palkattavat ihmiset sijoittuvat henkilöasiakas- ja yritystiimeihin, varainhoidonpalveluihin sekä pankin lakiasiainpalveluiden ja liiketoiminnan tuen tiimeihin.

– Kysyntää on paljon läpi toimialueemme. Asiakkaat haluavat meille ja myös pysyvät meillä, koska meiltä saa palvelua ihmiseltä ihmiselle ja olemme tavoitettavissa. Haluamme pitää jatkossakin kiinni erinomaisesta asiakaspalvelusta ja siksi rekrytoimme nyt laajalla skaalalla henkilöstöä eri tehtäviin, sanoo Someron Säästöpankin toimitusjohtaja Petri Siviranta tiedotteessa.

Uusista paikoista neljä avataan varainhoidonpalveluiden tiimiin, jotta pankki voi tarjota säästämisen ja sijoittamisen palveluita entistä kattavammin mm. uusilla konttoripaikkakunnilla Akaassa, Loviisassa, Kotkassa ja Kemiönsaaressa.

Neljää työntekijää haetaan vastaamaan maa- ja metsätalousasiakkaiden talouden hoidosta koko toimialueella.

Rekrytoinnit alkavat syyskuussa ja tavoitteena on saada kaikki rekrytoinnit valmiiksi kuluvan vuoden aikana.

Someron Säästöpankissa työskentelee tällä hetkellä yli 70 kokoaikaista työntekijää. Tämän vuoden aikana pankissa on aloittanut jo kuusi uutta työntekijää.

Someron Säästöpankki on perustettu vuonna 1880. Se toimii Salon, Perniön, Kemiönsaaren, Someron, Forssan, Urjalan, Akaan, Loviisan ja Kotkan toimialueella.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Velallinen
2 kuukautta sitten

Hyvän asiakaspalvelun takia olen itse Someron säästöpankin asiakas. Muut pankit kun ovat lähes lopettaneet tai tehneet yhteydenotosta pankkiin lähes mahdotonta.

Mä vaan
2 kuukautta sitten
Reply to  Velallinen

Itse olen hämmästellyt pankkien pakoa nettiin. Myös siltä kannalta, että pankeilla luulisi olevan varaa kustantaa pankkisaliin yksi tietokone, jolla koneettomat ja netittömät asiakkaat voivat käydä käyttämässä nettipankkia vaikka virkailijan avustuksella.

Harva haluaa oikeasti maksaa pankille siitä, että tekee pankin työt, saati netistä ja tietokoneesta.

Maksumies
2 kuukautta sitten
Reply to  Mä vaan

Hoidan kaikki pankkiasiat netissä, mutta silti maksan siitä yli kympin joka kuukausi. Siis maksan siitä, että saan tehdä kaiken itse.

Pertti
2 kuukautta sitten
Reply to  Maksumies

Minä maksan 2,25 euroa kuukaudessa ja toimin netissä niin paljon kuin voin.

Yksi täti
2 kuukautta sitten
Reply to  Mä vaan

Sen lähes arvasi, miten tulee käymään. Ensin tulivat Otto-automaatit ja hetimiten laskumaksu-automaatit perään. Hoitakaa pankkiasiat itse milloin vaan ja ilmaiseksi.

Nyt on pankilla neljän nostokerran jälkeen maksulliset, ja laskumaksukoneet poistettiin. Ajettiin verkkopankkiin hoitamaan pankkiasiat ja ilmaiseksi. Nyt sitten on tullut jos mitä palvelumaksuja pankkien rahoittamiseksi.

Kuka ja millä saisi tämän yksinvaltiaan pois kukkaroiltamme?

Tuntematon asiakas
2 kuukautta sitten

Vähän aktiivisempia kun olisivat markkinoinnissa ja asiakashankinnassa, niin saataisiin nämä nykyajan robottipankit ajettua alas. Vaihdan heti, kun tarjous tulee.

Kyllästynyt ryöstökapitalismiin
2 kuukautta sitten

Ehdottaisin lakimuutosta, jolla pankin on pidettävä konttori seutukunnassa, jossa sillä on asiakkaitakin. Konttorien lopetuksen taustalla on toteamus siitä, että valtaosa asiakkaista käyttää netissä pankin palveluita. Näin varmasti onkin, mutta jonkun pitäisi ajatella myös muita asiakkaita. Voisin hyvin kuvitella että tämä kehityssuunta on juuri Suomessa tyypillistä. Saksassa löydät edelleen hyvin pieniä pankkikonttoreita pienistäkin kylistä. Pankit tekevät samaan aikaan mieletöntä voittoa, joka jaetaan suurina osinkoina. Pankit jakavat melkein koko voiton ulos osinkona. Poliitikkojen pitäisi myös helpottaa pankkien säädöksiä, niin saataisiin ehkä lisää uusia toimijoita. Miksei voisi esimerkiksi vielä nykyään perustaa uuden osuuskuntamuotoisen pankin? Nykyinen OP ei minun mielestäni näitä arvoja ole edustanut… Lue lisää »

Pertti
2 kuukautta sitten

Täytyy vaihtaa sellaiseen pankkiin, missä on palvelut paikallaan ja pääsee aina kassalle. Minä olen sellaisessa ja olen tyytyväinen. Täytyy äänestää jaloillaan, niin eiköhän tilanne muutu.

Vaihtakaa pankkia, älkääkä valittako.

Olli
2 kuukautta sitten

Kassapalvelut auki klo. 10.00-12.30, en kehuisi mitenkään hyväksi pankkipalveluksi. Ja vain yksi kassa, toisessa pankissa on kassoja ja palvelua.

Railaa
2 kuukautta sitten

Olen ollut eläkkeellä nyt jo jonkin aikaa. Työssäoloaikanani talousasioita hoitaneena olen tottunut laskujen hoitoon netin kautta ilman isompia ongelmia. Maksan tästä palvelusta 4,50 euroa kuukaudessa. En pidä sitä kohtuuttoman suurena. Maksaahan tällaisen järjestelmän luominen ja ylläpitäminen pankeille pitkän pennin (nykyään oikeammin sentin). Oman pankkini konttori on hyvien yhteyksien päässä, mutta siellä en ole pitkään aikaan käynyt.