Aiemmin vain Piihovilla pysähtynyt Onnibus ryhtyy ajamaan Salon keskustan kautta Turkuun

5
Onnibus aikoo liikennöidä jatkossa myös Salon keskustan kautta. Kuva: SSS arkisto/Kirsi-Maarit Venetpalo

Onnibus avaa uuden reitin Helsingin ja Turun välille.

Reitti kulkee Helsingistä Espoon ja Suomusjärven rampin kautta Saloon, josta matka jatkuu Paimion kautta Turkuun. Salossa vuoro koukkaa keskustan linja-autoaseman kautta.

– Olemme jo jonkin aikaa halunneet vastata Salosta tulleisiin toiveisiin pysäkistä kaupungin keskustassa Piihovin rampin ohella. Nyt meillä on siihen mahdollisuus tällä uudella F1-reitillä, joka poikkeaa sekä C1 että C8 Helsinki–Turku vuorojemme osalta reitissä Espoon jälkeisellä matkalla, sanoo Onnibus.comin toimitusjohtaja Lauri Helke yhtiön tiedotteessa.

Linja aloittaa maanantaina 31. tammikuuta. Reitti ajetaan alkuun maanantaista perjantaihin kahdesti päivässä. Lisäksi viikonloppuisin on tarjolla vuoroja, jotka päättyvät Naantaliin, Raisioon tai Raumalle.

Uudella reitillä ei voi käyttää käteistä matkan maksamiseen.

– Käteisen käsittely, tilitys ja säilytys on kallista ja lisäksi aikaa vievää, joten poistamalla käteispalvelun, jota muutenkin käytetään erittäin vähän, tehostamme toimintaamme entisestään, Helke sanoo tiedotteessa.

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Nettilippu
4 kuukautta sitten

Hieno homma.
Salolainen linja-autoasemalta lähtevä matkustaja onkin joutunut tähän asti maksamaan nettilipusta Helsinkiin puolet enemmän kuin Turusta lähtenyt matkustaja, vaikka matka on lyhempi. Ja sama on koskenut paluumatkaa.

Hyvä juttu
4 kuukautta sitten

Hyvä juttu. Olenkin aina ihmetellyt ettei Onnibussi ennen ole ajanut aseman kautta kun kerran ajaa Salon reittiä kuten muut kaukoliikenteen autot jotka ajavat Salo-Turku-Helsinki-linjaa.

Toinen mitä ihmettelen että miksi Onnibussi pysähtyy vain Piihovin rampilla eikä kaikilla Salon alueen ramppipysäkeillä?

Kelloa katsoen
4 kuukautta sitten
Reply to  Hyvä juttu

Matka-aika Turusta Helsinkiin varmasti ratkaisee sen, käyttävätkö matkustajat bussia vai junaa. Kiertely ja pysähtely monessa eri paikassa venyttäisi äkkiä matkan kestoa puolella tunnilla.

VK
4 kuukautta sitten
Reply to  Hyvä juttu

Onkohan Salon matkahuollonkin omistavilla bussifirmoilla jotakin osuutta asiaan? Muistelen uutisointia jostakin kartellistakin aikoinaan.

Jerppu
4 kuukautta sitten

Näyttää oikeasti olevan Satakunnan liikenne, joka tätä alkaa ajaa Onnibussin nimissä. Muuten hyvä, mutta olisi voinut mennä 110-tietä Salosta ainakin Muurlaan ja pysähtyä lasitehtaan pysäkillä. Vielä parempi, jos siitä ajaisi edelleen 110-tietä Kruusilaan ja ehkä Suomusjärvellekin ja pysähtyisi tarvittaessa vaikka kaikilla pysäkeillä. Nykyisillä matkustajamäärillä tuskin suurta viivettä tulee, vaikka pysähtyisi käden heilautuksesta tai matkustajan pyynnöstä vaikka missä tahansa kohdassa, kuten joskus ennen vanhaan bussit pysähtyivät. Ohi viilettävästä bussista kun ei ole kellekään hyötyä, eikä matkustajia houkutella bussin käyttöön sillä, että matkan aluksi ja lopuksi pitää kulkea pitkä siirtymä pysäkille ja pysäkiltä omalla kulkupelillä. Aikataulut ovat kyllä tällä hetkellä aika karut.… Lue lisää »